We hadden een Hymer 534. Een klassieke uitvoering met een rondzit en hefbed.
De camper was tip-top in orde, maar het dagelijks moeten opmaken van het bed beviel ons niet. Ik was al 'stiekem' aan het kijken naar een ander exemplaar en had al een zoekopdracht op marktplaats staan voor een Hymer uit de S serie.
De Hymer 534 ging in het najaar 2012 voor een onderhoudsbeurt en APK keuring. De garagehouder belde mij op:
- "Rob, ga maar eens zitten"
- → Hoezo?
- "ga maar eens zitten"
- → Vertel het nou maar. (ik dacht: er zal wel een dure ouderhoudspost aankomen)
- "We hebben een ongeluk gehad met jouw camper"
- → Hoezo?
- "Zij is van de brug afgereden omdat de stops niet werkten en de voorzijde van de camper aan de onderkant is behoorlijk beschadigd."
Om een lang verhaal kort te maken: de camper was financieel gezien Total-loss (dagwaarde versus reparatiekosten). De garagehouder wilde mij helemaal tegemoet komen. Maar, ik heb me uiteindelijk het verzekeringsgeld laten uitbetalen en dat gebruikt als aanbetaling op de 660S.
En toen die Hymer S660.
Tegelijkertijd had ik 2 campers gevonden op marktplaats .
Een in de regio Amsterdam een in de regio Rotterdam.
Ik had afspraken gemaakt voor een bezichtiging en proefrit en een route gepland. Eerst naar Rotterdam vervolgens naar Amsterdam.
Op het allerlaaste moment werd de afspraak in Amsterdam afgezegd. Deze camper was inmiddels verkocht.
De camper regio Rotterdam: Uitgebreid bekeken, beschenen en mee gereden. We hadden vlot een deal en nooit spijt van gehad.